Triumph MC Forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

.
R.O.C.S. :n foorumin näkeminen vaatii rekisteröitymisen.
.

Kirjoittaja Aihe: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla  (Luettu 13079 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« : Kesäkuu 11, 2019, 10:39:35 ip »

Nyt oi kaikentietävät shamaanit, potilaallani on taas eksoottisia oireita. Eli otsikon mukainen, kaasarikoneella varustettu vehjas tuntuu pintakaasulla ajaessa ikään kuin hengettömältä, ihan kuin jopa yksi pytty olisi poissa pelistä, tai jotenkin vajaatehoinen. Talven jälkeen ei suostunut ottamaan kierroksia eikä pysynyt käynnissä ilman ryyppyä, josta syystä purin kaasarit irti ja auki, liotin naftassa, putsasin ja tasapainotin, ja tämä ratkaisi tuon käynnissäpysymisongelman. Kierroksia ottaa hyvin ja herkästi, mutta alle kolmen tonnin kierroksilla ajaminen on vähän sellaista... rätkyvää. Alle kolmesta tonnista kiihdyttäessä myöskin tärisee ja jurnuttaa varsin jännästi, mutta kun yli kolmen tonnin mennään, niin sitten muuten mennään, ja sinnekin ottaa kierrokset ihan riittävän nopiaan. Eli soralla on oikein kiva tykitellä, mutta ois kiva ajaa joskus hidasajoakin... Ilmanputsari on myös putsattu.

Kollegan kanssa tuota on pähkäilty, ja arveltu, että kyseessä saattaisivat olla tulpan johdot, venttiilisäädöt tai Marsin asento. Kuulostaa myöskin hieman betonimyllylle, eli venttiilit ja nokkaketju kyllä tsekataan ensi talvena, mutta mahtaako ne tuollaista aiheuttaa ajossa? Kytkin myöskin tod.näk. ääntelee siellä taustalla...

Mielipiteitä, apuja ja henkiparannusta otetaan vastaan. :(

Jyrki
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2019, 11:10:03 ip kirjoittanut Linky »
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -99 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2019, 11:05:30 ip »

-99 kaasarikoneella... 🤔
No ei sillä väliä, kummat kaasarit, Mikuni vai Keihin?
Kirjattu

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Vs: Tiger 885 -99 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2019, 11:09:44 ip »

Keihinithän siinä. Onkohan se muuten sittenkin -98.... Korjasin ihan tuohon otsikkoonkin uskottavamman vuosimallin.

Jyrki
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2019, 11:38:30 ip »

Joo siis mulla oli - 99 Tikru ja se oli eka missä oli ruisku jaa kuitenkin vielä 885  kone, näitä oli muistaakseni vain 99 ja 2000 mallit, ja sen jälkeen tuli 955i Tiger.
Mutta pulmaan... nyt jos sais tulpista jotain vinkkiä meneekö vehje alakierroksilla laihalle vai rikkaalle?
Keihinien ollessa kyseessä vois arvailla ettei noita Mikunien ongelmia ole joten voi hyvinkin olla että alakierroksilla seos liian laihalla, tähän taas voi olla montakin syytä, tukkeentunut pilot-suutin, ilmavuoto jossain, alipainekalvossa halkeama/reikä (ei nosta neulaa) , koho jumittaa/bensanpinnat....

Kun kaikki kaasaripuolelta varmistettu niin vielä jää se kallein vaihtoehto, eli puolat tai peräti sytkäboxi.

Oireet sopii (näin luettuna) molempiin niin kipinä- kuin bensapuolenkin vaivoihin.
Itsellä ollut näitä Triumpheja useita ja kaikki edellä mainitut vaivat osuneet kohdalle vähintään kerran, mikunit, puolat ja sytkäboxikin, ei tosin samassa pyörässä koskaan yhtä vaivaa enempää, ja yksi oli jopa niin ettei mikään osunut kohdalle 😁
Voin jo sanoa että tuttuja nämä triple-moottoriset...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2019, 11:40:01 ip kirjoittanut Ronkeli »
Kirjattu

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2019, 04:49:27 ip »

Tulppia vilkaistessa ja verratessa kaverin Scramblerin tulppiin väri on ihan hiukan vaaleampi.

Jyrki
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #5 : Kesäkuu 12, 2019, 08:41:55 ip »

Kyllä voi hyvinkin olla sähköpuolella nyt ongelma.
Pitkäänkö pyörä on sulla ollut, siis onko koko ajan ollut tuollainen vai onko "ominaisuus" ilmaantunut milloin, yhtäkkiä, talven jälkeen, pikku hiljaa...?
Nuo "väristykset" voi hyvinkin ilmentää mielestäni yhden pytyn ontumista hetkittäin....
Varsinkin jos tuo puutuminen vain jollain tietyllä kierrosalueella niin viittaa ehkä puolaan tai hiukan sytkäboxiin...
Omasta putosi ajoittain yksi pytty kokonaan pois pelistä niin oli helpompi hoxata kun pystyi jäähtyneestä pakokäyrästä tulkitsemaan sammuneen sylinterin, tuon jälkeen merkitsin puolat johtoineen ja vaihtelin niitä ristiin, ssama homma tulpille. Sammuminen, kun se tapahtui, pysyi sitkeästi samassa sylinterissä joten katko tuli aikaisemmin, eli sytkäboxi vaihtoon ja alkoi toimia loistavasti.
Jaa niin, nää koneet on tosi äänekkäitä, sitä ei kannata hätkähtää. Ellei 885 trumpan kone rallata niin silloin se on jotenkin rikki 😁
Kirjattu

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #6 : Kesäkuu 12, 2019, 09:30:30 ip »

Olihan siellä tuo "talven jälkeen"....
Otitko suuttimet myös kokonaan irti? Noista piloteista ei välttämättä paskat lähde ilman rassaamista, jos vielä kaasareita epälis niin laittaisin suoraan pykälää isommat pilotit, sillä ei mettään mene vaikka varsinainen ongelma oliskin sitten muualla, rikastaa hiukan tuota alle 3000rpm aluetta joka muuten alkuperäisellä setupilla yleensä aina laihalla.
Itse olen tämän tehnyt noihin kaasarikoneisiin aina heti kun ekaa kertaa ollut syystä tai toisesta kaasarit pöydällä.
Tyhjäkäyntialueen seosruuveja voi myös kiertää 1/2 kierrosta enemmän auki, molemmat jouhevoittaa käyntiä alakierroksilla.
Kirjattu

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2019, 10:38:23 ip »

Tuota samanlaista probleemaa oli jo viime kesänä, mutta se ei ollut yhtä paha. Tosin sillon oli kaasaritkin puolitukossa, niin sitä ei ehkä ole niin huomannut. Kaverillahan olis sellanen kolmemukinen Thunderbirdi suunnilleen samoja ikiä siinä vieressä, pystyisköhän sen puolilla testailemaan?

Joo, äänekkäiä tuntuvat olevan, ainakin tuohon yllä mainittuun Birdiin verrattuna. Tiedä sitten kuinka paljon eroja siellä oikeesti on.

Olikos pilotit nyt ne pohjassa olevat isommat? Ne käytin kyllä irti ja putsasin. Täytyy varmaan niitä tyhjäkäyntialueen seosruuveja vähä navata seuraavan kerran kun kaasarit on pöydällä, jahka ensin triplavarmistaa että on oikeessa ruuvissa... Hirvittää aina vähän mennä ruuvailemaan tuntemattomia paikkoja.
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #8 : Kesäkuu 12, 2019, 11:09:11 ip »

Puolat on T-Birdissä ihan samanlaiset, voi testata. Kannatta ottaa myös tulpanjohdot.
Pilotit on pienemmät tuollaisen ns. "putken" sisällä syvällä, kuvassa pilot jet. Alempi kuva itse suutin.
Tyhjäkäynnin seosruuvi kuvassa pilot idle mixture screw, vakioasetus 1,5 kierrosta auki, voi laittaa 2 kierrosta auki eikä sekoita mitään.
Ennen ruuvausta hyvä tarkistaa mikä asetus nyt ollut mutta kiinni kierrettäessä, ÄLÄ kierrä kaikin voimin, vvain kevyesti kiinni.
Kirjattu

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #9 : Kesäkuu 13, 2019, 07:17:06 ap »

No nyt alkaa olla asellaset ohjeet että rupee multakin luonnistumaan. Elikkäs pääsuutin oli se, jonka putsasin, mutta pilottiin en koskenut. Pahus. Pitääpä tehdä niin, että tässä joku päivä napata katteet ja tankki irti, testata ensin puolat ja puolan johdot, ja jos ei tapahdu, sitten napata taas kaasari irti ja tehdä tuo sun ehdottama jumppa. Talvella sitten venttiilien säätö ja nokkaketjun tarkastus. Kiitoksia miljoonasti tähän astisista, pidän ajan tasalla jahka homma etenee. :)

Jyrki
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"

Ronkeli

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #10 : Kesäkuu 13, 2019, 09:30:01 ip »

👍👍👍
Kirjattu

Linky

  • Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 16
Vs: Tiger 885 -98 käyttäytyy omituisesti matalilla kierroksilla
« Vastaus #11 : Tammikuu 31, 2021, 12:01:14 ip »

Hieman tuossa kesti, mutta nyt on kaasarit putsattu. Tankissa oli jotan valkoista möhnää, esim varatankin suodatin oli niin tukossa, että sieltä ei tullut pisaraakaan läpi. Samaa kamaa myös kaasareissa, ainakin 2 pilottia oli ihan tukossa. Tyhjäkäynnin seoruuvit oli myöskin 3-3,5 kierrosta auki. Katoinpa samalla vauhdilla myös venttiilinvälykset.

/Jyrki
Kirjattu
"Arvasin, perkele!"
 

Powered by EzPortal