Triumph MC Forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Foorumin VIERAS,
REKISTERÖIDY - näet enemmän
LIITY JÄSENEKSI - näet ja koet enemmän

Kirjoittaja Aihe: Ehdottakaa sopivia pyöriä pidemmälle miehelle ja pidemmälle matkalle  (Luettu 10440 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Steven

• Newbie
  • *
  • Poissa Poissa

Moi! Newbie täällä.  Mulla on 865cc America mutta haluaisin kokeilla jotain muuta, joka voisi sopia paremmin pidemmille matkoille vaimon kanssa. Tuo America tuli hankittua ulkonäon perusteella, kun customit on hyvän näköisiä, mutta käytännössä jo tunnin matka tuntuu pitkältä tuon ajoasennon kanssa. (Olen 193cm) Kokemusta muista pyöristä ei ole muuta kuin kaksi eri autokoulun 600cc katupyörää, tai mikisikä niitä sanotaan. 

Tänään juuri juttelin erään kanssa, jolla on Yamaha XJR 1300.  Hän kehui sitä just matkapyöräksi, ja ulkonäkökin on oikeaan suuntaan.  Hän myös suositteli kokeilemaan Suzuki GSX:ää.  Mutta minulla veri vetää Triumphiin, koska olen britti.  Mikä olisi yllämainittujen suuntaan menevä, vähän pystympi asentoinen (ei mikään kyykky!) Triumph jolla voisin viihtyä pidempiä pätkiä?  Minun America on vm. 2008, ja senkin vasta saanut maksettua, joten älkää ihan uusia ehdoteltko vaan jotain vähän vanhempaa ;)
Kirjattu

ET-11

• nro 3
  • Administrator
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ehdottakaa sopivia pyöriä pidemmälle miehelle ja pidemmälle matkalle
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2021, 07:41:49 ap »

Pitkät miehet ovat viihtyneet Rocketin päällä.
Kirjattu
R3 -09, ET-11, "Keltane"

Itse saatana

• Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2021, 12:00:31 ip »

Triumph Tiger 1050 voisi olla yksi vaihtoehto. Rocket 3 kyllä joo, mutta esim. itse laitoin Rocketin vaihtoon, koska halusin monikäyttöisemmän pyörän. Nyt on Tiger Explorer ja tykkään. On mulla tosin Thunderbird 1700:kin, kun hyvä on ihmisellä yksi customikin olla, heh. Matkamalli Trophy voisi myös sopia. XJR 1300 vastaavaa mallia ei Triumphilla taida olla. Oman XJR:äni vaihdoin juurikin tuohon Thunderbirdiin. Ei mitään pahaa sanottavaa XJR:stä.

Sinulla on tuota pituutta sen verran, että kannattaa käydä istumassa eri malleja ja ihmettelemässä niiden ominaisuuksia. Esim. omassa Tigerissä nostin penkkiä sen 20mm, kun selvisi, että näin voi tehdä. Parempi polvikulma per heti, vaikka olen vain tällainen persjalkainen 184cm pitkä. Vähän paha se on pyörää toiselle ostaa, eiks je?
Kirjattu

TeeTee

• Administrator
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2021, 04:38:06 ip »

Käy testaamassa Explorer 1200:sta. Siinä on voimaa viedä kyyditettävää ja pakaaseja. Eikä tarvitse olla ihan uusinta versiota niin niistä löytyy mukavia varusteita, kuten penkinlämppärit kuskille/kyydissä olijalle ja vakionopeudensäädin kahvanlämppäreiden lisäksi.

mB
Kirjattu
Don't shoot the messenger, Please ...............

Steven

• Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : Kesäkuu 15, 2021, 01:08:54 ap »

Kiitos suosituksista, täytyy katsoa.  Voisin ajella lähimpään Triumph liikkeseen mutta voi olla, että siellä on vain uudempia ja hintavampia vaihdokkeja joten kannattaa katsella muualta ensin :D
Kirjattu

pele

• Yleismies ja autonkuljettaja
  • Triumph MC
  • Poissa Poissa
  • Jalat tapeil ja naru kireel.
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2021, 12:02:03 ip »

Rocket Touring on pitkälle kuskille ja pitkille matkoille tehty. Pate Jokinen jossain vaiheessa oli myymässä???
Kirjattu
OX-252

Jmn

• Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : Syyskuu 06, 2021, 08:14:26 ip »

Korokepalat ja erilainen stonga, saat pystymmän ajo asennon,niin Ei tarvitse heti olla pyörää vaihtamassa.
Kirjattu

roc rob

• Triumph MC
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2021, 09:23:20 ap »

Minulla jo toinen Rockett, nyt Roadster, jossa tapit siirretty hieman edemmäs ja korkeampi stonga... en enää vaihda 8)
Kirjattu